V ostrém
kontrastu s pesimistickým hodnocením pozemského života je absolutizace
nejrůznějších stavů a prostředků blaženosti v předpokládaném světe v zajetí
fantazie. Představa něčeho jako ráje či nebe je vybudována z prvků slasti,
uspokojení a dokonalosti vyskytujících se v normálním životě. K pochopení
optimismu je třeba hrát mocnou roli v motivaci, jednání hrají negativní krajně
bolestivé podněty. Ty to momenty radosti a štěstí jsou naivní představy
pesimistického člověka v agresivním světe zcela pochopitelně.
Kresba je
nejlepší prostředek jak tyto věci vyjádřit či zachytit. Mé portréty nabízí obě
tváře dobra a zla k pochopení zpozorovaného potenciálu. Potřebné věci k
pozorování subjektu k vytvoření celkového portrétu je třeba zhodnotit a také
analyzovat jeho pozemský život a zachytit psychologicky zcela účinné symboly, i
když zcela přes fantastickou dramatizaci postavení člověka ve světe. Tím je
připravená půda pro vytvoření portrétu. A k tomu třeba své znalosti a
schopnosti použít.
Symboly
prezentují přes určité věci jako jsou kompozice, rastr, gesta apod. (např. Na
některých obrazech jdou vidět lehké sexuální symbolické výjevy.). Kresebný
portrét je jakoby vykladač příběhů. Protože vlastně opisujeme něčí život.
Samozřejmě opisujeme přes svůj osobní rukopis. Upravujeme, skrýváme, přidáváme
věci k určitému cíli. Protože fotograficky obyčejný portrét, vlastně zachycuje
moment v životě, v reálném čase a dává k tomu historický výklad. Takže
opisujeme životy a čteme něčí životy.
Žádné komentáře:
Okomentovat